![]() Arbeidet med å skifte ut dørtelefonen vil foregå i oktober og i januar. Det skal monteres nytt svarapparat i hver enkelt leilighet. Det gamle telefonrøret pensjoneres, og det blir montert en skjerm på samme sted som dørtelefonen nå er montert. På skjermen kan du se hvem som ringer på ytterdøren, og klikke for å gi adgang. Skjermen som er valgt er 18 cm høy og 12,5 cm bred. Hvis du ønsker en større skjerm kan du få det, men må da betale et mellomlegg på kr 1000 direkte til firmaet Assistentpartner. Bestilling: se info i brevet som kommer i postkassen. De som ønsker det kan få montert skjermen et annet sted enn der dørtelefonen er montert i dag. Det vil defineres som tilleggsarbeid og må bekostes av hver beboer direkte til Assistentpartner. Vi legger brev i postkassen minst en uke før montøren kommer. Hvis ingen kan være hjemme må nøkkel leveres vaktmester eller montør på forhånd. Se info som kommer i postkassen. Framdriftsplanen er sendt ut som nyhetsskriv til alle beboere som står på epostlista. Vi hadde tenkt å vente med å sette på varmen på radiatorene til neste uke, men nå ser vi at værmeldingen har nedjustert nattetemperaturene siden sist vi sjekket, så vi setter på varmen i dag (fredag).
Radiatorvarme er inkludert i husleien, det betyr at det er lønnsomt for oss alle om regulatoren på radiatoren skrus ned når det er varmt ute. Skru veldig lavt når sola skinner inn og varmer, i stedet for å ha radiatoren på fullt og vinduene vidåpne. Det sparer vi alle på. Surkler det i radiatoren? Da må du slippe ut luft. Info om lufting av radiator her. ![]() Vi bestiller container til borettslaget 23.september. Denne gang skal hver enkelt selv kaste direkte i containeren. Containeren er åpen fra kl. 10 til kl. 20. Før og etter er containeren låst. Det skal altså IKKE settes noe utenfor inngangsdøren slik vi har gjort de siste årene. Det må ikke kastes elektriske artikler, bildekk, maling, batterier eller annet som defineres som spesialavfall. Det er viktig å vite at hvis det kastes bare en eneste liten el-avfallsting eller et bildekk i containeren må vi betale en klekkelig ekstra-avgift. Det vil bli mulighet for å kaste småelektrisk i et eget "bur" (ikke komfyrer og kjøleskap), og det kommer også et bur for maling. Bildekk er ikke tillatt. |
Aktuelle datoer: 20.april kl 7-15: gatene feies. Alle biler må fjernes. 2.-13.mai: dugnad 18.mai: generalforsamling 2021 Styremøter 2021:
mandager i like uker. Åpent for spørsmål kl.18.00 - 18.30. OBS! Under koronakrisen har vi ikke åpen halvtime med frammøte, men tar det digitalt. Du kan klikke deg inn med denne lenken klokka 18 på de mandagene vi har styremøte: meet.google.com/sdm-qhpc-fgz Det er ikke krav om registrering, men du må skrive navnet ditt og nr på blokka når du logger inn. Vi kan ikke drive saksbehandling i den åpne halvtimen, saker som krever behandling må sendes i epost.
|