_Det har vært mange saker og mange styremøter siden bloggen sist ble oppdatert. Den saken som har tatt mest tid har vært parkering, mye tid har gått med til informasjon og utskrivning av parkeringstillatelser. Vi startet informasjonen allerede i oktober, og trappet opp fram til 1.januar som var startdato for nye parkeringsregler. Det var nok noen som ikke hadde lest de store oppslagene, og dermed ikke hadde merket bilen med parkeringstillatelse. Og så var det en del av de som fikk parkeringslapp i postkassa som ikke hadde sett den, og antakelig kastet den sammen med reklamen. Styret hadde en hektisk tid med å løpe rundt med tillatelser i nyttårshelgen. Men vi kan vel alle nå si at parkeringsreguleringen var meget vellykket! Det er nå faktisk mulig å finne parkeringsplass, også på ettermiddagene.
Parkeringstillatelsen er gyldig fram til nyttår, da utstedes nye. Styret vil orientere i god tid om utlevering av nye tillatelser. Ved overgangen til nytt år er det jobb med regnskap og budsjett. Budsjettet har vi jobbet med i flere møter, og det blir endelig vedtatt i det første styremøtet i mars. Da skal også regnskap og årsmelding for borettslaget være ferdig slik at det kan trykkes opp og leveres ut sammen med innkalling til årsmøtet. Noen klagesaker er det dessverre også på de fleste styremøtene. Som oftest dreier det seg om støy. Det er klart at det ikke kan godtas at noen bråker så mye at naboen ikke får sove. På den annen side er det jo slik at vi bor i blokk og dermed må akseptere at vi hører om naboen spiller piano. Vi følger opp alle klager med å kontakte den det klages på, som regel henvender vi oss både muntlig og skriftlig. Vi jobber med å få klart et tilbud vedrørende utskifting av entredører. På grunn av brannsikkerhet vil alle måtte skifte til såkalte B30-sikre dører. De gamle dørene med brevsprekk er en fare for alle dersom det skulle bli brann. Giftig røyk vil sive inn, iflg. brannkyndige folk er denne røyken svært farlig. Vi anbefaler alle å skifte dør i løpet av 2010, vi sender ut informasjon om dørtype og annen nødvendig info (Obos-dør). De som ikke har skfitet i løpet av 2010 vil i 2011 bli pålagt å skifte, og får tilbud om å ta kostnaden gjennom husleieøkning. Når vi får innhentet priser vil det komme skriv om dette. Generalforsamlingen i mai planlegges. Det har gått ut skriv til alle om at det blir torsdag 20/5 og at frist for forslag som skal behandles må være styret i hende innen 11.april. Comments are closed.
|
Lekkasjer fra styrerommetUformelle notater, samt utspill og innspill fra styremøtene. Arkiv
October 2020
|